Kırsal Kalkınma Destekleri Kapsamında Kırsal Ekonomik Altyapı Yatırımlarının Desteklenmesi Hakkında Tebliğ (Tebliğ No: 2020/25) 21/11/2020 tarihli ve 31311 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu tebliğ kapsamında makine ekipman desteklerinin 14.3 etabı başvuru süreci 09.12.2022 tarihinde başlamış ve 20.01.2023 tarihinde sona ermiştir. İl Müdürlüğümüzde ve Bakanlığımızda yapılan değerlendirme işlemleri neticesinde hibe desteği sağlanacak başvuru sahipleri belirlenmiştir.
Ekli listede isimleri yazılı çiftçilerimizden A İş Planı kapsamında olanlar 04.05.2022 tarihi mesai bitimine kadar aşağıda yazılı belgeleri hazırlayarak Hibe Sözleşmesi imzalamak üzere İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Kırsal Kalkınma ve Örgütlenme Şubesine teslim etmeleri gerekmektedir. Bu süre içinde proje dosyasını teslim etmeyen ve Hibe Sözleşmesi imzalamayan çiftçilerimizin değerlendirme sonuçları iptal edilecek ve hibe desteği hakkından vazgeçmiş sayılacaktır. Vazgeçen ve hibe sözleşmesi imzalamayanların yerine yedek listeden sıradaki yatırımcı çağrılacaktır.
Ekli listede isimleri yazılı çiftçilerimizden B İş Planı kapsamında sözleşmeye davet edilen çiftçilerimiz 11.05.2023 tarihi mesai bitimine belgeleri hazırlayarak Hibe Sözleşmesi imzalamak üzere İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Kırsal Kalkınma ve Örgütlenme Şubesine teslim etmeleri gerekmektedir.
İlanen duyurulur.
A İŞ PLANI ALTYAPI HİBE SÖZLEŞMESİ KONTROL EVRAKLARI
BAŞVURU DOSYASI
- Başvuru Formu ve bütçe tabloları,
- Başvuru sahibinin Bakanlık kayıt sistemine kayıtlı olduğuna dair belge
- Traktör ile kullanılacak makine başvurularında başvuru sahibi adına kayıtlı traktör ruhsatının fotokopisi
- Yerli üretim makine ekipmanın alınacağına dair taahhütname (Yerli üretim makine ekipmanın tercih edilmesi durumunda)
- Tapu kaydı (web tapu üzerinden ya da tapu müdürlüğünden alınacak malik için detaylı-Şerh/Beyan/İttifak bilgisi içeren belge)
- Genel Taahhütname
- Adli sicil kayıt belgesi (Tüzel kişilerde yönetim kurulu üyeleri için), adli sicil kaydı olması durumunda mahkeme kararı
- İl/ilçe müdürlükleri döner sermayesine yatırılan KKYDP'ye ait başvuru ücret makbuzu
- Tüzel kişilik için ana sözleşmesinin (varsa değişikliklerin) yayımlandığı Ticaret Sicili Gazetesi
- Tüzel kişiler için güncel uygulama rehberinin yayımı tarihinden sonra alınmış Faaliyet Belgesi
- Tüzel Kişiler için yatırım için yetkili kurul kararı ile tüzel kişiliği temsile yetkili kişilerin, temsil yetkisine ilişkin kararı ve noter onaylı imza sirküleri
HİBE SÖZLEŞMESİ EK BELGELER
- Yatırımcının SGK ve vergi borcu olmadığına dair belgeler (Güncel),
- Genel Taahhütname (Noter Onaylı),
- Tüzel kişi başvurularında tüzel kişiliğe ait sermaye pay oranlarını gösteren en son yayımlanmış ticaret sicil gazetesi onaylı sureti,
- Adli sicil kaydı (Güncel),
TEKLİF ALMA
1. Teklif Formu (Temin Kayıt ve Şartları),
2. Makine ekipmanın teknik özellik belgesi, (ekteki formatta)
3. Tedarikçi/yüklenici;
4. Tüzel kişi ise, Ticaret ve/veya Sanayi Odasından alınmış Ortaklık Yapısını Gösteren Belge (Bu belgede ortakların hisse oranları belirtilmelidir),
5. Gerçek kişi ise, T.C. Kimlik Numarasının yer aldığı nüfus cüzdanı fotokopisi veya nüfus kayıt sureti,
6. Ticaret ve/veya Sanayi Odasına üye ise, Faaliyet Belgesi veya Faaliyet Alanını Gösteren Belge,
7. Esnaf ve Sanatkârlar Odasına Üye ise, Mesleki Faaliyet Belgesi veya Faaliyet Alanını Gösteren Belge,
8. Belgeler, Tebliğin ve/veya güncel uygulama rehberinin yayımı tarihinden sonra alınmış olmalıdır. Belgelerin fotokopileri il müdürlüklerince “ASLI GİBİDİR" şeklinde onaylanmak suretiyle kabul edilebilir.
9. Kalite Belgesi
- Yurt içinde üretilmiş makine ve ekipmanlar için TSE, TSEK, deney raporu veya yerli malı belgelerinden herhangi biri ile kataloğu,
- İthal makine ve ekipmanlar için CE belgesi, deney raporu veya AT Uygunluk Beyanı (CE Uygunluk Deklarasyonu), katalog,
- Özel imalat makine ve ekipmanlar için iş deneyim belgesi, kapasite raporu ile birlikte ilgili meslek odaları tarafından düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi veya deney raporu
10. Sipariş Mektubu,
11. Uygulama Sözleşmesi,
12. İmalatçı/bayi veya tedarikçinin SGK ve vergi dairesine borcu olmadığına dair belgeler
Not: Yukarıda istenen belgelerin tamamının geçerlilik süresi satın alma sözleşmesi imzalanana kadar devam etmelidir.
ÖDEME TALEBİ
Yatırımcılar, makine ekipman alımlarına ait fiili gerçekleşmelerden sonra ödeme taleplerini, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak düzenlenmiş fatura ve Ödeme Talep Formu ekinde istenen belgeler ile birlikte makine-ekipman alım süresini takiben on gün içerisinde, son gününün tatil gününe denk gelmesi halinde takip eden ilk iş günü mesai bitimine kadar, il müdürlüğüne teslim ederler. (Fatura tarihinden itibaren 10 gün içerisinde)
1- Yatırımcının hazırlayacağı ödeme evrakları
- Ödeme Dilekçesi (ÖDEK 1)
- Ödeme icmal tablosu (ÖDEK 2)
- Uygulama sözleşmeleri listesi (ÖDEK 3)
- Makine Ekipman Tespit Tutanağı (ÖDEK 4/A)
- Yatırımcı Tedarikçi Tutanağı (ÖDEK 6)
- Fatura ve ödeme belgeleri (banka dekontu),
- Vergi dairesinden vadesi geçmiş borcu olmadığına dair belge (Güncel)
- SGK'dan prim borcu olmadığına dair belge (Güncel)
2- Ödeme evrakı ekinde yatırımcının yükleniciden isteyeceği belgeler
- İhtiyari Garanti Belgesi
- Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi (Yetkili Servis Belgesi) veya TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi veya yüklenici/tedarikçi firmanın vereceği hizmet yeterlilik taahhüdü
- Yetkili servislerin listesi
- Türkçe bakım ve kullanma kılavuzu
- İthal makine ve ekipmanlar için menşe belgesi
(Belgelerin onaylanmış asılları yatırımcı tarafından muhafaza edilecektir.)
Kazananlar Listesine Aşağıdaki Bağlantılardan Ulaşabilirsiniz...
A İş Planı Asil Liste
B İş Planı Asil Liste
A İş Planı Ekler